TANSSILLISET TUNNIT

Toiminnassa olevien tuntien aikataulut löytyvät ryhmät sivulta!

Rivitanssi:

Rivitanssi on kuntoa ja koordinaatiota kehittävä ryhmäliikuntamuoto. Nimensä mukaisesti tanssi tapahtuu riveissä, eikä näin ollen tarvita paria. Tunnit koostuvat joko helpoista, keskivaikeista tai haastavaista koreografioista ryhmän toiveiden ja tason mukaan.

Kesto 90 - 120 min.


Kuntorivitanssi:

Kuntorivitanssi on hauska ryhmäliikuntatunti, missä on yhdistetty rivitanssin ja kuntotanssin (Sweatdance) elementtejä. Kuntorivitanssin pohjana ovat rivitanssikoreografiat, joiden pohjalta on rakennettu pieniä ja helppoja askelsarjoja. Askelsarjoista, joissa kiinnitetään huomiota lihaskunnon harjoittamiseen ja ylläpitämiseen, muodostuu lopulta yksi kokonainen tanssi.

Kesto 60 min.


Sweatdance (kuntotanssi):

Sweatdance on vauhdikas ryhmäliikuntatunti, joka nostaa helppojen pienten koreografioiden kautta hien pintaan ja sykkeet koholle. Tunnin ohjelma koostuu helpoista, erilaisiin musiikkityyleihin tehdyistä askelsarjoista. Tavoitteena on kohottaa kuntoa, polttaa rasvaa ja pitää hauskaa. Tunti sopii kaikille, joilla on hieman liikuntataustaa, tanssikokemusta ei edellytetä.

Tunti on mahdollista toteuttaa myös ns. matalan kynnyksen tuntina, jolloin ohjelma koostuu rauhallisista kehon ergonomiseen käyttöön sekä perusaskeliin painottuvista tanssisarjoista. Tanssisarjoihin ei sisälly hyppyjä. Sopii kaikille tanssiliikunnasta kiinnostuneille ikään, kuntoon ja sukupuoleen katsomatta.

Kesto 45 - 60 min.


Perusjumppa:

Perinteistä perusjumppaa ryhmän toiveiden mukaisesti. Keskitytään lihashuoltoon, lihaksia vahvistavien liikkeiden ja venyttelyn kautta. Samalla tasapaino ja kordinaatio kehittyvät, hengästymisen myötä myös sydän- ja verisuonisto saavat tarvitsemaansa harjoitusta. Harjoitteet mukautetaan aina ryhmän tarpeiden ja toiveiden mukaisiksi.

Kesto 45 - 60 min.